O MNIE

Cześć, nazywam się Aleksandra Kazimierczak. 
Inspiruję do rozwoju!

W PRACY ZE MNĄ MOŻESZ SIĘ SPODZIEWAĆ:
  • bliskościowej relacji
  • kreatywnych metod pracy
  • zaangażowania i otwartości
  • ciekawości i uważności
  • bazowaniu na potencjale mocnych stronach

MOJA HISTORIA

Od zawsze ciągnęło mnie do dzieci.
Machały do mnie w sklepie, uśmiechały się w kościele, zagadywały na podwórku. Ktoś mi kiedyś powiedział, że mam niesamowity dar zjednywania sobie ludzi i szybko można mi zaufać. Posłuchałam tego głosu, dlatego poszłam na studia pedagogiczne na Uniwersytecie Wrocławskim. Skupiłam się na opiekuńczo-terapeutycznym aspekcie pracy z dziećmi. Studia były moją pasją, dlatego kontynuowałam naukę na studiach II stopni z zakresu Poradnictwa i pomocy psycho-pedagogicznej. Dzięki temu zdobyłam solidną wiedzę, by pomagać dzieciom w problematycznych sytuacjach.

Uważam, że praca z dziećmi wymaga nieustannego rozwoju, dlatego po studiach kontynuowałam edukację w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii. Ukończyłam Studium Terapii Systemowej Rodzin, co przygotowało mnie do terapeutycznej i diagnostycznej pracy z dziećmi. Wiedzę zdobywałam też na licznych kursach takich jak Terapia Ręki I i II stopnia, Trening Umiejętności Społecznych oraz Kurs Porozumienie Bez Przemocy. Oczywiście praca z dziećmi to nie tylko nauka, dlatego zdobyte kwalifikacje chciałam zastosować w praktyce.

Już pierwszy wolontariat pokazał mi, że czuję się z dziećmi jak ryba w wodzie i nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych. Tak zostałam tutorką w Akademii Przyszłości, na której pomagałam chłopcu uwierzyć we własne możliwości i nadrobić braki edukacyjne. Spodobało mi się to tak bardzo, że później zostałam trenerką dla nowych wolontariuszy oraz liderką zespołu, który miał podopiecznych z rodzinnych domów dziecka. Tam nauczyłam się organizować wydarzenia, planować zajęcia oraz rozmawiać o trudnościach z nauczycielami.

DOŚWIADCZENIE

Moim pierwszym krokiem zawodowym był wyjazd na kolonie jako wychowawca i kierownik. Byłam odpowiedzialna za grupę dzieci i wychowawców: ich bezpieczeństwo, plan zajęć i kontakty. Wymagało to ode mnie dużej elastyczności, działania pod presją czasu oraz umiejętności zarządzania w planowaniu wycieczek i budżetu. Moja pierwsza praca w zawodzie pedagoga to bycie wychowawcą w domu dziecka. Wiązało się to z ogromną odpowiedzialnością za nastoletnich wychowanków. Pracowałam z ich trudnościami w emocjach, nad ich samooceną oraz pomagałam w nauce bieżących obowiązków. Praca wychowawcy w domu dziecka to były także rozmowy o nałogach, współpraca z wychowawcami i rodzicami oraz rozwiązywanie mnóstwa bieżących konfliktów. Niewątpliwe nauczyło mnie to pracy też z trudnym dzieckiem.
 
Praca jako wychowawca świetlicy i nauczyciel strategii nauki oraz terapii pedagogicznej w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej „ATUT”.  nauczyła mnie planowania zajęć dla dużej grupy dzieci. Prowadziłam dużo wydarzeń szkolnych oraz rekrutacji dla kandydatów do szkoły oceniając ich gotowość. Na zajęciach ze strategii nauki rozwijałam z uczniami umiejętności stosowania technik pamięci, wiedzy o mózgu, usprawnialiśmy koncentrację i kreatywność oraz zarządzanie swoim czasem. Współpracowałam też jako trener z poradnią psychologiczno-pedagogiczną Instytutu Efektywnej Nauki przygotowując nauczycieli i studentów do prowadzenia zajęć z koncentracji, tworzenia map myśli i mnemotechnik. To pasjonująca dziedzina wiedzy, którą chętnie się dzielę w podopiecznymi.
 
Współtworzyłam wiele projektów edukacyjnych, m.in. „Uwolnij emocje” skierowany do szkół podstawowych. Od 2020 roku pracuję jako wychowawca świetlicy i prowadzę zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole podstawowej. Prowadziłam warsztaty i szkolenia m.in. na Światowym Dniu Zdrowia Psychicznego, przygotowując liderów Światowych Dni Młodzieży, animatorów spotkania młodych, rodziców z trudnościami wychowawczymi. Jestem prelegentką ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli i rodziców. Bardzo bliska jest mi idea Porozumienia bez Przemocy. Uwielbiam korzystać z kreatywnych metod w mojej pracy i mam w sobie duże pokłady cierpliwości. Prowadzę obecnie treningi pamięci oraz terapię dla dzieci i pomagam im w trudnościach w nauce.