Regulamin sklepu internetowego Olapedagog.pl – określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której każdy podmiot korzystający ze Sklepu może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Kupujący uprzywilejowany – Kupujący, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Olapedagog.pl – Aleksandra Kazimierczak prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://olapedagog.pl.
Sprzedawca – Centrum Rozrywki Speed Shot z siedzibą w Oławie (55-200), ul. Szmaragdowa 115A. NIP 9111924522, REGON 365177856.
Treści cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Postanowienia Regulaminu dotyczące produktów mają zastosowanie zarówno do rzeczy ruchomych (towarów), jak i Treści cyfrowych.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: ul. Szmaragdowa 115A, 55-200 Oława
- Adres e-mail: kontakt@olapedagog.pl
- Telefon: 607413573
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- o urządzenie z dostępem do Internetu
- o przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1,
niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane
w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty
dostawy towaru. - Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za
zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do
zrealizowania złożonego zamówienia. - Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania
Regulaminu przez Kupującego. - Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a
Sprzedawcą. - Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać
zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym
ewentualnym zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
a. zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
b. za pośrednictwem platformy płatniczej:
Blue Media
PayU
Przelewy24
c. kartą lub gotówką w momencie odbioru osobistego towaru. - W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Blue Media,
podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A. - W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy
zapłacić w terminie 5 Dni roboczych od złożenia zamówienia. - Sprzedawca informuje, że w przypadku metod płatności, w których pole do
wprowadzenia danych niezbędnych do zrealizowania płatności pojawia się - bezpośrednio po złożeniu zamówienia, opłacenie zamówienia jest możliwe wyłącznie
bezpośrednio po złożeniu zamówienia. - Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie faktur
elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Termin realizacji zamówienia wynosi 14 Dni roboczych.
- W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca
przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu. - Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Produkty zakupione w Sklepie dostarczane są – w zależności od tego, jaką metodę
dostawy wybrał Kupujący:
a. za pośrednictwem Poczty Polskiej;
b. do paczkomatów InPost;
c. drogą elektroniczną, na adres e-mail podany przez Kupującego podczas
składania zamówienia – w przypadku Treści cyfrowych. - Kupujący może odebrać towar osobiście w siedzibie firmy w godzinach jej otwarcia.
- W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy
do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez
podania jakiejkolwiek przyczyny. - Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
a. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w
którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego
uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
b. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru,
partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana
przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego
towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do
przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami
lub w częściach;
c. zawarcia umowy – w przypadku umowy o dostarczenie Treści cyfrowych. - Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy
musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu,
o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na
przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). - Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od
umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. - Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący
uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa
odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY - W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu
uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty
dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego
przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w
każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został
poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa
odstąpienia od umowy. - Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności,
jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji,
chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym
przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym
zwrotem. - Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego
uprzywilejowanego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej. - Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Szmaragdowa 115A, 55-200
Oława niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym
Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy
sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar
przed upływem terminu 14 dni. - Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru
wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. - Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie
pocztą, Kupujący uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie
koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący
uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w
Sklepie lub podczas składania zamówienia.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- o dostarczanie Treści cyfrowych, za które Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnione zostaną łącznie następujące warunki:
- Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego uprzywilejowanego;
- Kupujący uprzywilejowany został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
- Sprzedawca przekazał Kupującemu uprzywilejowanemu zgodne z prawem potwierdzenie zawarcia umowy na odległość, obejmujące informację o ww. zgodzie, na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po zawarciu umowy, najpóźniej przez rozpoczęciem świadczenia usługi.
§ 9 REKLAMACJE I POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, Kupujący uprzywilejowany może w każdym przypadku żądać:
a. wymiany towaru,
b. naprawy towaru. - Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
a. obniżeniu ceny,
b. odstąpieniu od umowy w sytuacji, gdy:
Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta;
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego. - W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na swój koszt.
- Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej towarów), Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres ul. Szmaragdowa 115A, 55-200 Oława. Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
- W przypadku niewłaściwej realizacji przez Sprzedawcę umowy o dostarczenie Treści cyfrowych, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.
- Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Treści cyfrowych, Kupujący uprzywilejowany może wezwać go do ich dostarczenia. Jeżeli mimo to Sprzedawca nie dostarczy Treści cyfrowych niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Kupującego uprzywilejowanego i Sprzedawcę terminie, Kupujący uprzywilejowany może odstąpić od umowy.
- Kupujący uprzywilejowany może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Treści cyfrowych, jeżeli:
- z oświadczenia Sprzedawcy lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Treści cyfrowych lub
- Kupujący uprzywilejowany i Sprzedawca uzgodnili, lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia
- Treści cyfrowych miał istotne znaczenie dla Kupującego uprzywilejowanego, a Sprzedawca nie dostarczył ich w tym terminie.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści cyfrowych z umową, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
- Jeżeli Treści cyfrowe są niezgodne z umową, Kupujący uprzywilejowany może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
Dodatkowo, jeżeli Treści cyfrowe są niezgodne z umową, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
a. obniżeniu ceny,
b. odstąpieniu od umowy, pod warunkiem, że:
doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowych z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
Sprzedawca nie doprowadził Treści cyfrowych do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Kupującego uprzywilejowanego o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane;
brak zgodności Treści cyfrowych z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Treści cyfrowe do zgodności z umową;
brak zgodności Treści cyfrowych z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta (tj. żądania doprowadzenia Treści cyfrowych do zgodności z umową);
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści cyfrowych do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.
- Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy na podstawie poprzedniego postanowienia, jeżeli Treści cyfrowe są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Treści cyfrowych z umową jest nieistotny.
- Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Kupującemu uprzywilejowanemu ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej Treści cyfrowych), lub obniżenia ceny, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący uprzywilejowany, chyba że Kupujący uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
B. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
a. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;
b. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie
Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie
sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest
bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php;
c. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika
Konsumentów;
d. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
III KUPUJĄCY INNI NIŻ KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
- W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący inny niż Kupujący
uprzywilejowany ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie
uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi. - Zgodnie z Kodeksem cywilnym, Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż
Przedsiębiorca uprzywilejowany, traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał
towaru w czasie i w sposób przyjęty przy towarach tego rodzaju i nie zawiadomił
niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero
później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do
zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem
zawiadomienia o wadzie. - Korzystając z rękojmi, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany może, na
zasadach określonych w Kodeksie cywilnym:
a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
b. przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
c. żądać wymiany towaru na wolny od wad,
d. żądać usunięcia wady. - Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego
towaru do Sprzedawcy, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany jest
zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres ul. Szmaragdowa 115A, 55-200
Oława. - Celem uniknięcia wątpliwości Sprzedawca zwraca uwagę, że do odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Kupującego innego niż Kupujący uprzywilejowany, związanej z
reklamacją, stosuje się postanowienie § 11 ust. 5.
§ 10 DANE OSOBOWE - Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas
korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące
przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach
oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w
dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości,
zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o
ochronie danych – „RODO”. - Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez
Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą
przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
o umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej
zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
o ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6
ust. 1 lit. c RODO) oraz
o prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych
w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1
lit. f RODO). - Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do
zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie. - Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do
momentu, w którym:
a. przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
b. na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do
przetwarzania danych Kupującego;
c. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę,
związanych z umową zawartą przez Sklep;
d. zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych
osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był
uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi
najpóźniej. - Kupującemu przysługuje prawo żądania:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. ich sprostowania,
c. usunięcia,
d. ograniczenia przetwarzania,
e. przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
f. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit.
RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
- W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
- W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga
osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji
zamówienia. - Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym
uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy. - Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego
Kupującym uprzywilejowanym z tytułu zawartej umowy, jest ograniczona – w
granicach dopuszczonych przez prawo – do kwoty złożonego przez Kupującego
zamówienia, wskutek którego doszło do zawarcia umowy, oraz do 1 roku od zawarcia
tej umowy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Aleksandra Kazimierczak
ul. Szmaragdowa 115A, 55-200 Oława
adres e-mail: kontakt@olapedagog.pl
- Ja/My() …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy()
o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów() / o świadczenie następującej usługi() / o dostarczenie treści cyfrowych w postaci(*):
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………
- Data zawarcia umowy () /odbioru ()
……………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………… - Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
……………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………… - Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………
…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.
Regulamin konta w sklepie Olapedagog.pl – Aleksandra Kazimierczak
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Dane osobowe
§ 7 Zastrzeżenia
§ 1 DEFINICJE
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana w Regulaminie nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa), dzięki której
Usługobiorca może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
Usługobiorca – każdy podmiot zakładający Konto lub zainteresowany założeniem Konta.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest Konsumentem lub osobą
fizyczną zawierającą z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin Konta.
Sklep – sklep internetowy Olapedagog.pl – Aleksandra Kazimierczak prowadzony przez
Usługodawcę pod adresem https://olapedagog.pl
Usługodawca – Aleksandra Kazimierczak. ul. Szmaragdowa 115A, 55-200 Oława.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
- Adres pocztowy: ul. Szmaragdowa 115A, 55-200 Oława
- Adres e-mail: kontakt@olapedagog.pl
- Telefon: 607413573
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE - Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
o aktywne konto e-mail
o urządzenie z dostępem do Internetu
o przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies
§ 4 KONTO
- Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Usługobiorcy.
- Konto daje Usługobiorcy dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii
zamówień złożonych przez Usługobiorcę w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia
czy samodzielna edycja danych Usługobiorcy. - W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
- W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieoznaczony pomiędzy
Usługobiorcą a Usługodawcą umowa w zakresie prowadzenia Konta na zasadach
wskazanych w Regulaminie. - Usługobiorca może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie
zrezygnować z Konta. - W celu dokonania rezygnacji z Konta należy wysłać swoją rezygnację do
Usługodawcy na adres e-mail: kontakt@olapedagog.pl, czego skutkiem będzie
niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia
Konta.
§ 5 REKLAMACJE - Reklamacje dotyczące funkcjonowania Konta należy kierować na adres e-mail
kontakt@olapedagog.pl. - Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I
DOCHODZENIA ROSZCZEŃ - W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez
Konsumenta rezultatu Konsument może skorzystać m.in. z:
a. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat
Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację.
Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się
tutaj:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;
b. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do
którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem
polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów
dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php;
c. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
d. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 6 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę podczas korzystania z Konta jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest prowadzenie Konta. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest umowa o świadczenie usługi lub działania podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do prowadzenia Konta. Niepodanie danych oznacza, że Usługodawca nie będzie mógł świadczyć usługi prowadzenia Konta.
- Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
a. Konto zostanie usunięte przez Usługobiorcę lub Usługodawcę na żądanie Usługobiorcy
b. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Kontem;
c. zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej. - Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. ich sprostowania,
c. usunięcia,
d. ograniczenia przetwarzania,
e. przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Usługodawcę).
- W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z
Usługodawcą. - W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z
prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
§ 7 ZASTRZEŻENIA - Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa w zakresie prowadzenia Konta zawierana jest w języku polskim.
- W przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, o których mowa w ust. 4, Usługodawca
ma prawo do zmiany Regulaminu. - Ważnymi przyczynami, o których mowa w ust. 3 są:
a. konieczność dostosowania Sklepu do przepisów prawa mających
zastosowanie do działalności Sklepu;
b. poprawa bezpieczeństwa świadczonej usługi;
c. zmiana funkcjonalności Konta, wymagająca modyfikacji Regulaminu. - Usługobiorca zostanie poinformowany o planowanej zmianie Regulaminu co
najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmiany w życie za pośrednictwem
wiadomości e-mail wysłanej na przypisany do Konta adres. - W przypadku gdy Usługobiorca nie wyrazi akceptacji dla planowanej zmiany,
powinien poinformować o tym Usługodawcę poprzez wysłanie odpowiedniej
wiadomości na adres e-mail Usługodawcy kontakt@olapedagog.pl, czego skutkiem
będzie rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie
planowanej zmiany lub wcześniej, jeśli Usługobiorca zgłosi takie żądanie. - W sytuacji gdy Usługobiorca nie wyrazi sprzeciwu dla planowanej zmiany do chwili
wejścia jej w życie przyjmuje się, że akceptuje ją, co nie stanowi żadnej przeszkody
do rozwiązania umowy w przyszłości. - W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą
uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby
Usługodawcy.
Regulamin newslettera sklepu Olapedagog.pl – Aleksandra Kazimierczak
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Newsletter
§ 3 Reklamacje
§ 4 Dane osobowe
§ 5 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks
cywilny.
Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Usługobiorca
może otrzymywać od Usługodawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości
dotyczące Sklepu, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie.
Sklep – sklep internetowy Olapedagog.pl – Aleksandra Kazimierczak prowadzony przez
Usługodawcę pod adresem https://olapedagog.pl
Usługobiorca – każdy podmiot korzystający z usługi Newsletter.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest Konsumentem lub osobą
fizyczną zawierającą z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Usługodawca – Aleksandra Kazimierczak. ul. Szmaragdowa 115A, 55-200 Oława.
§ 2 Newsletter
- Usługobiorca może dobrowolnie skorzystać z usługi Newsletter.
- Dla skorzystania z usługi Newsletter niezbędne jest urządzenie z przeglądarką
internetową w najnowszej wersji, obsługującą JavaScript oraz pliki cookies, z
dostępem do sieci Internet oraz aktywne konto e-mail. - Wiadomości e-mail wysyłane w ramach tej usługi wysyłane będą na adres e-mail
podany przez Usługobiorcę w momencie zapisywania się do Newslettera. - Usługobiorca, w celu zawarcia umowy i zapisania się do usługi Newsletter, w
pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w Sklepie swój adres e-
mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Newslettera. W
momencie zapisu na Newsletter zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi na czas
nieoznaczony, a Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy – z
zastrzeżeniem ust. 5. - W celu właściwej realizacji usługi Newslettera, Usługobiorca jest obowiązany podać
swój prawidłowy adres e-mail. - W wiadomościach wysyłanych w ramach Newslettera będzie znajdować się
informacja o możliwości wypisania się z niego, a także link do wypisania się. - Usługobiorca może wypisać się z Newslettera, bez podawania przyczyny i ponoszenia
jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, korzystając z opcji, o której mowa w
ust. 6 lub wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy:
kontakt@olapedagog.pl. - Skorzystanie przez Usługobiorcę z linka do wypisania się z Newslettera lub wysłanie
wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym
rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia tej usługi.
§ 3 Reklamacje - Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące Newslettera należy zgłaszać Usługodawcy na
adres e-mail: kontakt@olapedagog.pl. - Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania
zgłoszenia reklamacyjnego.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I
DOCHODZENIA ROSZCZEŃ - W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie rezultatu oczekiwanego
przez Usługobiorcę będącego Konsumentem, Konsument może skorzystać m.in. z:
a. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat
Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację.
Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się
tutaj:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;
b. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do
którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem
polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów
dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php;
c. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
d. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 4 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z
zapisem na Newsletter jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące
przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach
oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w
dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości,
zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o
ochronie danych – „RODO”. - Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest wysyłka Newslettera. Podstawą
przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest umowa o świadczenie usługi
lub działania podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia
(art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Usługodawcy,
polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony
ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). - Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do
świadczenia usługi Newslettera. Niepodanie danych oznacza, że Usługodawca nie
będzie mógł świadczyć tej usługi. - Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
a. Usługobiorca wypisze się z Newslettera;
b. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub
Usługodawcę, związanych z Newsletterem;
c. zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych
osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był
uzasadniony interes Usługodawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi
najpóźniej.
- Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. ich sprostowania,
c. usunięcia,
d. ograniczenia przetwarzania,
e. przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
f. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z
przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Usługobiorcy – wobec
przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit.
f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez
Usługodawcę). - W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z
Usługodawcą. - W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z
prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
§ 5 Postanowienia końcowe - Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu tylko z
ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany
regulaminu spowodowaną modernizacją usługi Newsletter lub zmianą przepisów
prawa, mającą wpływ na świadczenie usługi przez Usługodawcę. - Informacja o planowanej zmianie regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail
Usługobiorcy podany w momencie zapisywania się do Newslettera co najmniej na 7
dni przed wprowadzeniem zmian w życie. - W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili
wejścia ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je. - W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien
wysłać informację o tym na adres e-mail Usługodawcy: kontakt@olapedagog.pl, co
będzie skutkować rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi z chwilą wejścia w
życie planowanych zmian. - Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa o świadczenie usługi Newslettera zawierana jest w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą
uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby
Usługodawcy.