Ola Pedagog – terapia pedagogiczna, pomoce i inspiracje edukacyjne

Dodatkowe inicjatywy i kampanie społeczne dla uczniów – co warto zaplanować ze swoimi uczniami?

Dodatkowe inicjatywy i kampanie społeczne dla uczniów – co warto zaplanować ze swoimi uczniami?

Jeśli jesteś nauczycielem to doskonale wiesz, jak ważne jest zaciekawienie uczniów i podążanie za wyzwaniami współczesnego świata. Podstawa programowa nie zawsze porusza bieżące tematy społeczne i emocjonalne uczniów. Warto wtedy sięgnąć po kampanie społeczne i inne inicjatywy, które sprawią, że Twoje zajęcia będą wyjątkowe. Będzie to też ważne, jeśli będziesz chciał wykazać się dodatkowymi inicjatywami podczas awansu zawodowego.

Innowacje pedagogiczne – co warto wiedzieć

Są to działania, które są nowością w danej szkole i placówce oraz odpowiadają na zaobserwowane u uczniów potrzeby. Mogą być prowadzone w trakcie lekcji lub zupełnie dodatkowo. Ważne żeby były zatwierdzone przez dyrektora, a czasem też rodziców. Innowacje pedagogiczne mają na celu zwiększenie zaangażowania uczniów, dostosowanie procesu nauczania do różnorodności potrzeb edukacyjnych oraz stymulowanie kreatywności i myślenia innowacyjnego wśród nauczycieli i uczniów. Ich celem jest kontynuowanie rozwoju edukacji i przygotowanie uczniów do wyzwań współczesnego świata.

Może Cię zainteresować: SCENARIUSZE ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH „MOC EMOCJI”

Scenariusze zajęć edukacyjnych dla dzieci

Współpraca z lokalnymi instytucjami i działalność charytatywna

Bardzo ważne jest, żeby szkoła potrafiła wychować uczniów otwartych na potrzeby innych oraz obywateli dobrze funkcjonujących w obrębie kultury swojego miasta czy wsi. Z pomocą przychodzą tutaj jednostki takie jak biblioteki, ośrodki kultury czy fundacje, które często zapraszają dzieci na różne wydarzenia lokalne. Warto przyjrzeć się takiej ofercie w Twojej okolicy. Może uda się przy okazji połączyć zapał dzieci i zorganizować wspólną akcję charytatywną w szczytnym celu.

Kampanie społeczne i programy edukacyjne dla uczniów

Są odpowiedzią na dynamiczne czasy, w których żyjemy i trudności, z którymi mierzy się społeczeństwo. Mają wartościowy przekaz i materiały, są przygotowane przez ekspertów, a udział w nich jest zwykle bezpłatny. Jedną z takich wartościowych akcji jest Kampania Załogi Fast, która w placówkach z różnych krajów, uczy rozpoznawania pierwszych oznak udaru i szybkiej reakcji, czyli wybrania numeru alarmowego. Skierowana jest do dzieci w wieku 5-9 lat, które wykonują różne interaktywne zadania mające w przyszłości w razie potrzeby pomóc uratować komuś życie i zdrowie. Superbohaterowie pomagają zapamiętać objawy udaru mózgu, a sympatyczny Timmy przeprowadza dzieci przez kolejne moduły.

Sprawdź: FASTHEROES

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *